Kerstconcert 2016

De Koninklijke Harmonie Sint Cecilia, o.l.v. John Bartels, organiseerde op maandag 26 december 2016, Tweede Kerstdag, 11.30 uur, haar 39e Kerstconcert in Theater de Maaspoort te Venlo. Een concert met een feestelijk karakter en een breed scala aan muziekstijlen. Naast kerstmuziek kon het publiek in dit concert genieten van een aantal dansen, zoals Danza del Fuego.

Ruut Frencken-Noten, hobo, was solist in Oblivion van Astor Piazzola. Het sprookje Peter en de Wolf, met muziek van de harmonie en verteld door Hub Orval, stond ook op het muzikale kerstmenu evenals diverse verrassingen.

De muzikale gast van dit jaar was de Gemengde Zangvereniging Arcen, onder leiding van Cornelia Burgers. Zij lieten een aantal werken van John Rutter en Marta Keen horen en natuurlijk ontbrak Kerst daar ook niet bij. Pianist Theo Hes begeleidde het koor.

Affiche aankondiging Kerstconcert / 2016
Kerstconcert – 26 december 2016 / De Maaspoort Theater & Events, Venlo
Voor enkele videofragmenten: “White Christmas” / “Star Carol”
« van 2 »