Concertreis naar Wuppertal

Op 12 en 13 september 2015 is onze vereniging op concertreis gegaan naar het Duitse Wuppertal waar we zoals te doen gebruikelijk overnachtten in de plaatselijke jeugdherberg.

Maar voor het zover was hebben we eerst gezamenlijk Schloss Burg aan de Wupper bezocht waar het heerlijk toeven was, onder andere vanwege het zonnige weer alsook vanwege de keur aan cafeetjes, restaurantjes en gezellige straatjes. Tevens was er gelegenheid om een bezoek met rondleiding aan de burcht te brengen.

Eenmaal terug in Wuppertal moesten we natuurlijk de alom beroemde Schwebebahn beleven en zwevend boven de Wupper bereikten we per monorail samen het centrum van Wuppertal waar ieder zijn weg ging.

Na de warme avondmaaltijd werden we per bus afgezet bij het Wuppertaler Brauhaus, een voormalig stadsbad dat in 1997 als Brauhaus dienstdeed. Daar hebben we met zijn allen een ontzettend gezellige avond gehad en werd menig drankje genuttigd.
Sommigen hadden zelfs een vaatje bier aan hun tafel besteld In de loop van de avond kreeg deze of gene weer honger en zorgde ervoor dat de kok ook een actieve avond hield.

Alhoewel er gelegenheid was om met de bus naar de jeugdherberg terug te gaan, kozen de meesten ervoor om per voet de terugweg te aanvaarden. Een stevige bergwandeling viel hen ten deel.

Opluisteren H.Mis Pfarrkirche Sankt Antonius. Na de lunch in de herberg zijn we naar Zoo Wuppertal gegaan waar we een concert mochten verzorgen tijdens de jaarlijkse familiedag aldaar. Het concert werd vooraf gegaan door een optreden van saxofoonorkest Sax4Fun onder leiding van Thomas Voigt, die ook met onze vereniging meespeelde.