Concertreis naar Bocholt

De concertreis ging dit jaar naar Bocholt in Duitsland. De stad ligt niet ver van de Nederlandse grens bij Nijmegen. Vrije tijd om de stad te verkennen was er voldoende. Op zaterdag 8 september in de late middaguren luisterde ons orkest de H. Mis op in de Sankt Georgkirche van Bocholt. Er waren verrassend veel kerkgangers. Zij waardeerden, evenals de celebranten, onze opluistering van de dienst zeer. Na de dienst werden enkele muziekstukken gespeeld voor het aandachtige publiek.

Op zondagmorgen 9 september gaf ons orkest in samenwerking met de Instrumentalkreis Lowick uit de Kreis Bocholt een uitgebreid concert. Het concert werd onder ideale weersomstandigheden gegeven in het Langenbergpark van Bocholt. Voor het concert had zich een talrijk publiek verzameld in het park waar natuurlijk een bier- en worststand niet ontbrak. Dit alles droeg bij aan een echte Duitse “Gemütlichkeit”.

De zaterdagavond werd na het diner doorgebracht in het hotel waar wij logeerden, Hotel Europa – Haus Bocholt. Het betrof hier echter vooral de wat oudere leden van ons gezelschap. De jongeren hadden natuurlijk de uitgaansgelegenheden die een wat verlaat sluitingsuur hadden al lang ontdekt. Op zondagavond werd de reis afgesloten met een buffet in ons verenigingslokaal Zaelke.