Kerstconcert 2014

Een heel jaar werkt het orkest samen met hun dirigent John Bartels toe naar het moment dat ze een mooi kerstconcert kunnen presenteren, dat op tweede kerstdag in de Maaspoort in Venlo plaatsvindt. Vanaf 30 november vonden wekelijks extra repetities plaats.

Zoals te doen gebruikelijk nodigt de harmonie andere muzikanten/ muziekgezelschappen uit om het kerstconcert mede op te luisteren. Dit jaar bracht de harmonie samen met leden van de Musicalgroep van het Valuascollege nummers van de musical The Wizard of Oz ten gehore. Onder leiding van dirigent Harry Boom werden een aantal bekende en minder bekende musicalnummers door de enthousiaste jeugdigen van de musicalgroep in samenspel met de harmonie gepresenteerd.

Uniek in de geschiedenis van de harmonie: het orkest voerde een werk uit dat gecomponeerd is door een jeugdige altsaxofonist, lid van onze harmonie, Steven Stoffels. Bij deze eerste uitvoering van het werk “ L’embarras du Choix” was het publiek enthousiast en waardeerde zowel componist als orkest en dirigent met een daverend applaus.

Van een ander genre was de violist Jasper van Rosmalen, die samen met het orkest enkele nummers ten gehore bracht. Jasper was in staat het orkest te inspireren, waardoor een weergaloze beleving van muziek voor zowel de muzikant als toehoorder mogelijk bleek. Het gevoel dat hij teweeg bracht was uniek. Zowel de leden van de harmonie als de toeschouwers waren bijzonder onder indruk van zijn talent en voelden zich bevoorrecht hiervan getuigen te mogen zijn……..een prachtige afsluiting van het jaar 2014.

Kerstconcert – 26 december 2014 / De Maaspoort Theater & Events, Venlo
« van 3 »