Kerstconcert 2017

De kerstdagen; samen met familie en vrienden bij elkaar in een gezellige sfeer. Genieten van alles wat de Kerstdagen te bieden hebben. Een muzikaal moment hoort daar bij.

De Koninklijke Harmonie Sint Cecilia Tegelen onder leiding van John Bartels verzorgt op Tweede Kerstdag haar 40ste Kerstconcert. Dit jaar met medewerking van Nienke Nasserian Nillesen, Eline Hensels en Mannenkoor de Meulenzengers.

Affiche Kerstconcert / 2017

Evenals vorige jaren kunt u genieten van een concert met een feestelijk karakter: kerstmuziek en een scala aan andere muziekstijlen.

Harmonie St.Cecilia speelt muziek van o.a. Ruperto Chapi (El Tambor de Granaderos) en Nino Rota (Amarcord). Tevens staat kerstmuziek op het programma.

Nienke Nasserian NIllesen zingt werken van Erik Satie (La Diva de l’Empire) en Frederico Chueca (Tango de Menegilda). Mezzosopraan en klassiek theatermaakster Nienke is cum laude afgestudeerd aan het conservatorium van Tilburg en in het Venlose muziekleven onder andere bekend van haar optreden in het programma van Sef Thissen.

Een verrassende muzikale combinatie is de jonge celliste Eline Hensels en de harmonie. Eline speelt samen met het orkest onder andere de Vocalise van Sergej Rachmaninoff. Dit werk is oorspronkelijk geschreven voor sopraan en piano. Later is het door de componist bewerkt voor viool en orkest. Nu in een bewerking voor cello en harmonieorkest.

Mannenkoor de Meulezengers uit Venlo, onder leiding van dirigente Marianne Maessen-Scherjon, zal een aantal werken a capella laten horen, zingt samen met Nienke Nasserian en wordt bij een aantal werken begeleid door de harmonie. Natuurlijk ontbreekt ook Kerst daar niet bij. De medewerking aan dit Kerstconcert is de opmaat naar het 25-jarig jubileum van het koor.

Dit concert is een mooie gelegenheid om familie, kennissen en vrienden te ontmoeten en te genieten van orkest, koor en solisten.

Toegift “White Christmas”, Kerstconcert – 26 december 2017 / De Maaspoort Theater & Events, Venlo